Nieuw in Beilen: Outside The Box, bewust anders

Beilen - De voorbereidingen zijn nog gaande, maar vrijdag is het toch echt zover. Dan opent de modezaak Outside The Box haar deuren in de Brinkstraat op de plek waar voorheen de The Top zat.

Een dag later, zaterdag 9 maart is er in de nieuwe zaak een feest met een DJ en een modeshow ter gelegenheid van de lancering van Outside The Box.

Shoebox

Eigenaresse Saskia Hoogenbosch, ook eigenaar van de Shoebox Beilen, slaat hiermee een nieuwe en eigentijdse weg in: ‘Na 15 jaar The Top denk ik dat het tijd is voor iets anders. Een andere manier van benaderen. In 1980 zijn we begonnen met een klein winkeltje, samen met mijn ouders. Met mijn moeder runde ik de winkel. Na al een jaar verhuisden we naar een groter pand en 7 jaar later heb ik de zaak van mijn ouders overgenomen. Ondertussen zaten we in het pand aan de Brinkstraat waar Shoebox Beilen nog steeds is. Naast schoenen vond ik het al vrij snel leuk om ook kleding te verkopen, dat breidde zich steeds meer uit. Momenteel brengt Shoebox een grote kollektie kleding in combinatie met diverse schoenenmerken.’

Bewust van elkaar

Op een gegeven moment kwam tegenover Shoebox het bankgebouw te koop en dat was het begin van The Top: ‘Bovendien kon ik in 2010 samen met mijn man in Meppel in het prachtige pand De Wheem een geheel nieuw concept neerzetten met mode, eten en drinken. En nu in 2019 is het tijd voor een nieuw concept: Outside The Box lifestyle concept. Waarin wij bouwen aan langdurige klantrelaties die onze liefde en inzet ten aanzien een duurzamer aanpak delen. Bewust van elkaar, de omgeving en onze planeet. Wij kijken kritisch naar onze collecties en werken voor een groot deel samen met Nederlandse leveranciers die vooral in Europa op een verantwoorde manier produceren. Dus geen kinderarbeid en hongerloontjes.’

Zuss

Het gaat om mode die niet alleen mooi staat, maar ook lekker zit, zoals van 10DAYS, Penn en Ink, Moscow, Yaya, Fabienne Chapot, Circle of Trust aangevuld met schoenencollecties van onder meer Woden en Maruti. Het lifestyle merk Zuss (opgericht door twee Nederlandse zusjes) bestaat uit stoere en eigenwijze items, koken/wonen/mooimakers.

Lifestyle concept

Saskia: ‘En sieraden van Beautiful Story, ook zij werken mee om de wereld een stukje mooier te maken. Kortom, een andere manier van benaderen en een nieuw lifestyle concept waarbij het motto is: je bent wat je draagt. Bewust, inspirerend en comfortabel.’